title

Obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky
spoločnosti DR Unit, spol. s r. o.

  1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky spoločnosti DR Unit, spol. s r. o., IČO: 44 099 649, so sídlom Nová 15,902 03 Pezinok, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel Sro, vložka číslo: 52053/B(ďalej len“ VOP“) upravujú základné podmienky realizácie jednotlivých obchodov uskutočnených medzi spoločnosťou DR Unit, spol. s r. o.(ďalej len „dodávateľ“) a objednávateľom.

    1. Objednávka

      1. Dodávateľ sa zaväzuje dodať predmet zmluvy podľa objednávky objednávateľa spĺňajúci podmienky uvedené v týchto VOP a objednávateľ sa zaväzuje tento predmet a prípadné iné služby s predmetom spojené prevziať, riadne potvrdiť prevzatie a v lehote splatnosti uhradiť kúpnu cenu (ďalej len „kúpna zmluva“ alebo„predaj tovaru“) alebo dodávateľ sa zaväzuje vykonať podľa objednávky objednávateľa dielo, a to podľa ponuky dodávateľa a objednávateľ sa zaväzuje toto dielo a prípadné iné služby s dielom spojené prevziať, umožniť dodávateľovi vykonanie diela, riadne potvrdiť prevzatie diela dodávateľovi a v lehote splatnosti uhradiť cenu za dielo (ďalej len„zmluva o dielo“). Pri kúpnej zmluve sa ďalej použije „kúpna cena“ ako cena za objednaný tovar a pri zmluve o dielo sa ďalej použije „cena za dielo“ako cena za tovar a vykonanie montáže. Oba prípady je možné nahradiť pojmom „cena“.

      2. Každý jednotlivý obchod sa uskutoční výlučne na základe záväznej objednávky potvrdenej dodávateľom. V objednávke objednávateľ musí uviesť obligatórne náležitosti objednávky a to : 1. Názov objednávateľa, jeho sídlo, IČO, DIČ, IČ DPH (ak je pridelené) 2. Dátum vystavenia, 3. Označenie tovaru a objednané množstvo, 4. Miesto určenia a dátum dodania, 5. Meno osoby vystavujúcej objednávku za objednávateľa, 6. Kontaktnú osobu a telefonické spojenie, 7. Osobu poverenú a oprávnenú na prevzatie tovaru a potvrdenie dodacieho listu.

      3. Za riadne doručenú objednávku sa považuje objednávka doručená osobne, poštou, faxom, elektronickou formou (e-mailom), alebo telefonicky na adresu dodávateľa.

      4. Potvrdením objednávky zo strany dodávateľa je medzi dodávateľom a objednávateľom uzavretá kúpna zmluva podľa § 409 a nasl. zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka alebo zmluva o dielo v zmysle ustanovení § 536 a nasl. Obchodného zákonníka. Za potvrdenie objednávky sa považuje písomné potvrdenie zo strany dodávateľa, ktoré môže byť odoslané poštou, faxom alebo elektronickými prostriedkami, alebo odovzdanie tovaru dodávateľom objednávateľovi alebo odovzdanie tovaru prvému dopravcovi pre objednávateľa.

      5. Spolu s potvrdením objednávky je dodávateľ oprávnený vystaviť objednávateľovi zálohovú faktúru (preddavok) vo výške určenej dodávateľom. V prípade, ak objednávateľ neuhradí zálohovú faktúru v termíne jej splatnosti, je dodávateľ oprávnený od zmluvy odstúpiť.

      6. Objednávateľ je povinný skontrolovať objednaný tovar pred odoslaním objednávky.

      7. Objednávateľ odoslaním objednávky potvrdzuje, že sa zoznámil s týmito obchodnými podmienkami, a že s nimi súhlasí.

    2. Dodacie podmienky

      1. Dodávateľ dodá tovar, resp. vykoná dielo v mieste určenom objednávateľom v objednávke, ak nie je dohodnuté inak. Náklady na dopravu znáša objednávateľ.

      2. Dodávateľ je povinný odovzdať objednávateľovi doklady, ktoré sú potrebné na prevzatie a na užívanie tovaru.

      3. Zmluvné strany sa zaväzujú navzájom sa bezodkladne informovať o všetkých rozhodných skutočnostiach súvisiacich s dodávkami tovaru, najmä o čase dodania tovaru.

      4. Ak dodávateľ zasiela objednaný tovar prostredníctvom prepravcu, splní si svoju povinnosť dodať tovar jeho odovzdaním na prepravu. Dodávateľ splní povinnosť vykonať dielo jeho riadnym zhotovením a odovzdaním objednávateľovi v mieste ním určenom v objednávke, ak nie je dohodnuté písomne inak. Tovar je dodaný, resp. dielo je vykonané aj vtedy, ak objednávateľ odmietne tovar alebo dielo prevziať, alebo ak sa nezúčastní preberacieho konania, napriek tomu, že bol objednávateľ dodávateľom o dodaní tovaru alebo vykonaní diela upovedomený.

      5. Dodávateľ a objednávateľ sa zaväzujú navzájom sa bezodkladne informovať o všetkých rozhodných skutočnostiach súvisiacich s dodaním tovaru a vykonaním diela (najmä o čase dodania tovaru alebo čase vykonania diela). Pri prevzatí tovaru, resp. diela je objednávateľ povinný písomne potvrdiť odovzdanie tovaru (vykonanie diela) v preberacom protokole. Tovar, resp. dielo je oprávnená prevziať osoba uvedená v objednávke alebo iná osoba, ktorá je oprávnená konať v mene/za objednávateľa, prípadne iná osoba nachádzajúca sa v mieste dodania, o ktorej sa možno dôvodne domnievať, že je oprávnená prevziať tovar. Ak preberací protokol podpisuje osoba, ktorá koná v mene/za objednávateľa, uvedie v ňom svoje údaje a funkciu (meno a priezvisko).takto prevzatý tovar alebo dielo sa na účely týchto VOP považujú za riadne prevzaté.

      6. Dodávateľ odosiela tovar objednávateľovi, resp. vykoná dielo po úhrade celej kúpnej ceny alebo ceny za dielo na účet dodávateľa, pokiaľ sa dodávateľ a objednávateľ nedohodnú inak.

      7. Presný čas a termín dodania tovaru a vykonania diela určuje dodávateľ. Dodávateľ môže dodať tovar (vykonať dielo) aj predčasne, ak s tým objednávateľa oboznámi a ten s tým súhlasí.

      8. Pokiaľ objednávateľ neumožní dielo vykonať v čase do 7 (siedmich) dní od oznámenia o možnosti vykonať dielo, je dodávateľ oprávnený požadovať od objednávateľa náklady spojené s uskladnením tovaru určeného na vykonanie diela a tiež zmluvnú pokutu vo výške 0,05% z ceny za tovar za každý deň omeškania s vykonaním diela a dodávateľ má právo v takomto prípade dielo nevykonať až do uhradenia týchto nákladov.

      9. Objednávateľ je povinný pripraviť a zabezpečiť miesto vykonania diela tak, aby mohol dodávateľ dielo vykonať. Objednávateľ výslovne a neodvolateľne súhlasí so vstupom pracovníkov alebo poverených alebo spolupracujúcich osôb dodávateľa do priestorov, kde sa má dielo vykonať v súvislosti s vykonaním diela alebo v súvislosti s prehliadkou pred vykonaním diela. Prehliadku pred vykonaním diela môže vykonať dodávateľ alebo osoba ním poverená.

      10. Dodávateľ si vyhradzuje právo na zmenu predpokladaného termínu odoslania tovaru objednávateľovi.

      11. Dodávateľ nezodpovedá za oneskorené dodanie tovaru, resp. vykonanie diela okrem iného aj vtedy, ak jej oneskorenie je zavinené prepravcom alebo treťou osobou, udaním nesprávnej adresy alebo iných údajov objednávateľom, prípadne omeškaním úhrady kúpnej ceny alebo ceny za dielo zo strany objednávateľa.

      12. Ak nie je možné dodať tovar pri prvom pokuse o doručenie objednávateľovi alebo objednávateľ neuhradí celú kúpnu cenu alebo cenu za dielo dodávateľovi v dohodnutom čase, dodávateľ má právo od zmluvy odstúpiť a požadovať od objednávateľa všetky účelne vynaložené náklady na prepravu tovaru a jeho vrátenie späť dodávateľovi, vrátane zmluvnej pokuty vo výške kúpnej ceny alebo ceny diela. Tovar bude vrátený späť dodávateľovi, ktorý má právo predať tovar tretej osobe. Zmluvná pokuta sa nezapočítava do výšky škody. V prípade, ak objednávateľ za tovar zaplatil celú kúpnu cenu alebo cenu za dielo prostredníctvom platby na účet dodávateľa, avšak v dôsledku nemožnosti zastihnutia objednávateľa prepravcom alebo z dôvodu odmietnutia prevzatia tovaru, je dodávateľ oprávnený započítať skladné ako aj zmluvnú pokutu s kúpnou cenou alebo cenou za dielo zaplatenou objednávateľom.

    1. Odstúpenie od zmluvy

      1. Pri odstúpení od zmluvy znáša objednávateľ náklady na vrátenie tovaru dodávateľovi alebo osobe poverenej dodávateľom na prevzatie tovaru aj náklady na prepravu tovaru, ak pôjde o tovar, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.

      2. Dodávateľ je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo od zmluvy o dielo z dôvodu vypredania zásob, nemožnosti montáže z technických alebo personálnych príčin, z nemožnosti dopravy alebo problémov na strane prepravcu, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru objednaného objednávateľom prerušil výrobu alebo vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností dodávateľa vyplývajúcich z objednávky alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar objednávateľovi v dohodnutej lehote, alebo v dohodnutej cene, alebo ak objednávateľ zaplatil kúpnu cenu alebo cenu za dielo bezhotovostným prevodom a kúpna cena alebo cena za dielo nebola pripísaná na účet dodávateľa do 14 pracovných dní po vystavení faktúry. Dodávateľ je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať objednávateľa a vrátiť mu už zaplatenú cenu za tovar lehote do 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy, a to prevodom na účet určený objednávateľom, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak (napr. poštovou poukážkou).

    1. Zodpovednosť za vady

    1. Objednávateľ je povinný prezrieť tovar, resp. dielo alebo zariadiť jeho prehliadku podľa možnosti čo najskôr po prechode nebezpečenstva škody na tovare (diele), pričom sa prihliadne na povahu tovaru (diela). Objednávateľ je povinný pri prevzatí zásielku s tovarom prezrieť a pri zrejmých poškodeniach povrchu tovaru, prípadne zjavného vnútorného poškodenia alebo straty obsahu alebo časti obsahu, toto poškodenie alebo stratu reklamovať prepravcovi alebo dodávateľovi a za jeho prítomnosti tovar skontrolovať. O rozsahu poškodenia alebo čiastočnej strate obsahu tovaru musí byť ihneď spísaný zápis o škode. Zástupca prepravcu je povinný takýto zápis spísať. Ďalšia manipulácia s poškodeným tovarom musí byť vykonaná v súlade s pokynmi dodávateľa. V prípade, ak objednávateľ nevykoná zápis o rozsahu poškodenia, alebo straty tovaru, v ktorom uvedie podrobný opis vady a jej rozsah, spôsob akým sa vada prejavila/prejavuje, ako sa tovar stratil, tak dodávateľ nezodpovedá za žiadne vady tovaru.

    2. V prípade, ak tovar bude mať vady, je objednávateľ povinný podať dodávateľovi správu o zistených vadách bezodkladne po tom ako tovar prevzal. Objednávateľ je povinný zistenú vadu riadne zdokumentovať.

    3. Dodávateľ nezodpovedá za vady tovaru, o ktorých objednávateľ v čase uzavretia zmluvy vedel alebo s prihliadnutím na okolnosti, za ktorých sa zmluva uzavrela, musel vedieť alebo v prípade, ak vady nezdokumentoval podľa predchádzajúceho písmena, ibaže sa vady týkajú vlastností tovaru, ktoré tovar mal mať podľa kúpnej zmluvy alebo zmluvy o dielo.

    4. Dodávateľ a objednávateľ sa dohodli na vylúčení aplikácie ust. § 425 ods. 2 ako aj § 560 ods. 3 Obchodného zákonníka, to znamená, že dodávateľ zodpovedá len za také vady, ktoré má tovar, resp. dielo v čase prechodu nebezpečenstva škody na ňom. Povinnosti dodávateľa vyplývajúce zo záruky za akosť tým nie sú dotknuté.

    5. Reklamácie a zodpovednosť za vady nie je možné uplatniť na tovar poškodený neodbornou manipuláciou a/alebo montážou zo strany objednávateľa, prípadne tretích osôb, ktorým objednávateľ umožnil montáž a/alebo manipuláciu s tovarom s výnimkou osôb poverených dodávateľom. Rovnako nie je možné uplatniť reklamácie alebo zodpovednosť za vady v prípade, ak objednávateľ vykoná montáž alebo spracuje tovar sám alebo prostredníctvom tretích osôb.

    6. Dodávateľ nezodpovedá žiadnym spôsobom za stratu, poškodenie, vady, zničenie alebo odcudzenie tovaru (diela) po prechode nebezpečenstva škody na objednávateľa okrem prípadu poskytnutej alebo dohodnutej záruky za akosť.

    7. Reklamáciu a práva z vád tovaru a vykonania diela uplatňuje bezodkladne objednávateľ písomne u dodávateľa. Objednávateľ je povinný kúpu tovaru (objednania diela) preukázať všetkými dokladmi, ktoré obdržal od dodávateľa vrátane potvrdenia objednávky, dodacieho listu a ďalšími súvisiacimi dokladmi, a ak ide o výrobok so zárukou aj potvrdený záručný list. Objednávateľovi sa právo z vád tovaru (diela) nemôže priznať, ak dodávateľovi nepodal správu o vadách tovaru bez zbytočného odkladu, po tom čo sa objednávateľ o nich dozvedel alebo po tom čo objednávateľ po vynaložení odbornej starostlivosti mal vady zistiť pri prehliadke tovaru (diela), ktorú je povinný uskutočniť.

    8. Nároky zo zodpovednosti za vady sú:

    a) ak je dodaním tovaru (vykonaním diela) porušená zmluva nepodstatným spôsobom a sú splnené podmienky uvedené v týchto VOP, objednávateľ môže:

    1. požadovať dodanie chýbajúceho tovaru a odstránenie ostatných vád tovaru, alebo

    2. požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny (z ceny za dielo).

    b) ak je dodaním tovaru s vadami porušená zmluva podstatným spôsobom (§ 345 ods. 2 Obchodného zákonníka), objednávateľ môže:

        1. požadovať odstránenie vád dodaním náhradného tovaru za vadný tovar, dodanie chýbajúceho tovaru a požadovať odstránenie právnych vád,

        2. požadovať odstránenie vád opravou tovaru, ak sú vady opraviteľné,

        3. požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny (ceny za dielo) alebo

        4. odstúpiť od zmluvy.

    j. Voľba medzi nárokmi uvedenými v predchádzajúcom písmene patrí výlučne dodávateľovi.

    k. V prípade ak povaha diela neumožňuje jeho vrátenie alebo odovzdanie dodávateľovi sa objednávateľ nemôže domáhať dodania náhradného diela.

    1. Pri neopodstatnenej reklamácii alebo uplatnenia zodpovednosti za vady zo strany objednávateľa, má dodávateľ právo požadovať od objednávateľa poplatok vo výške nákladov, ktoré vznikli dodávateľovi v súvislosti s touto reklamáciou, najmä náklady na dopravu, prácu technika, poškodenie tovaru, skladné a pod.

    1. Zodpovednosť za akosť

      1. Dodávateľ preberá záruku za akosť len v prípade, ak vydá objednávateľovi osobitné písomné vyhlásenie, ktorým preberá záruku za akosť.

      2. Zárukou za akosť tovaru preberá dodávateľ záväzok, že dodaný tovar bude po určitú dobu, spôsobilý na použitie na dohodnutý, inak obvyklý účel alebo že si zachová dohodnuté, inak obvyklé vlastnosti.

      3. Podmienkou uznania reklamácie je, aby bola uplatnená v záručnej lehote. V prípade poskytnutia záruky za akosť je dodávateľ povinný vydať objednávateľovi pri predaji riadne vyplnený a potvrdený záručný list, v ktorom sú určené podmienky a rozsah záruky.

      4. Zodpovednosť dodávateľa za vady na ktoré sa vzťahuje záruka za akosť, nevzniká, ak tieto vady boli spôsobené po prechode nebezpečenstva škody na tovare vonkajšími udalosťami a nespôsobil ich dodávateľ alebo osoby, s ktorých pomocou dodávateľ plnil svoj záväzok. Dodávateľ v rámci záruky za akosť nezodpovedá za vady tovaru, ktorý bol najmä:

          1. poškodený mechanicky alebo inak,

          2. používaný na iný účel než aký bol tovar určený,

          3. nesprávne uložený alebo používaný v rozpore s usmerneniami dodávateľa, prípadne v rozpore s obvyklým spôsobom užívania,

          4. vystavený vplyvu prírodných síl alebo živlov, alebo vyššou mocou.

      5. Dodávateľ nezodpovedá za bežné opotrebenie tovaru a prípadné vady vzniknuté v jeho dôsledku.

    2. Kúpna cena a platobné podmienky

    1. Kúpna cena za tovar je stanovená jednotlivo, dohodou zmluvných strán. Ku kúpnej cene pripočítava dodávateľ daň z pridanej hodnoty v zmysle platnej legislatívy SR. Podkladom pre zaplatenie kúpnej ceny je faktúra.

    2. Objednávateľ týmto v zmysle ust. § 303 a nasl. Obchodného zákonníka v platnom znení vyhlasuje, že preberá na seba ručiteľský záväzok, že uspokojí dodávateľa (ako veriteľa) v prípade, ak objednávateľ (ako dlžník) neuhradí svoj záväzok voči dodávateľovi ani v dodatočnej lehote poskytnutej mu dodávateľom v písomnej výzve.

    3. Vystavená faktúra bude obsahovať všetky zákonom predpísané náležitosti pre daňový doklad. Za deň zaplatenia kúpnej ceny sa považuje deň pripísania platby na bankový účet dodávateľa alebo deň príjmu do pokladne dodávateľa.

    4. Pokiaľ bude objednávateľ v omeškaní so zaplatením kúpnej ceny alebo ceny za dielo, dodávateľ je oprávnený uplatniť si voči objednávateľovi zmluvnú pokutu vo výške 0,05% z dlžnej čiastky za každý deň omeškania s úhradou kúpnej ceny.

    1. Výhrada vlastníckeho práva

      1. Objednávateľ a dodávateľ si dohodli výhradu vlastníckeho práva. a to v tomto zmysle, že vlastnícke právo k predávanému tovaru prechádza na objednávateľa až úplným zaplatením celej ceny.

      2. Pokiaľ objednávateľ neuhradí cenu alebo jej časť v lehote splatnosti je dodávateľ oprávnený žiadať od objednávateľa vrátenie dodaného tovaru. Objednávateľ je povinný dodaný tovar vrátiť dodávateľovi v lehote uvedenej vo výzve dodávateľa na svoje nebezpečenstvo a náklady. V prípade nesplnenia tejto povinnosti je dodávateľ oprávnený požadovať od objednávateľa zaplatenie zmluvnej pokuty až do výšky 20 % z ceny a objednávateľ bezvýhradne súhlasí s tým, aby si dodávateľ vyzdvihol tovar v mieste kde sa nachádza a za týmto účelom splnomocňuje dodávateľa a ním poverené osoby na vstup do priestorov objednávateľa.

    2. Nebezpečenstvo škody na tovare

    1. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na objednávateľa v čase:

    1. keď prevezme tovar od dodávateľa alebo

    2. keď dodávateľ odovzdá tovar prvému dopravcovi alebo

    3. keď neprevezme tovar od dodávateľa včas, v čase keď mu dodávateľ umožní nakladať s tovarom a objednávateľ poruší zmluvu tým, že tovar neprevezme.

    1. Ochrana osobných údajov a obchodné tajomstvo

    1. V súvislosti so zavedením novej legislatívy v oblasti ochrany osobných údajov – Nariadenia Európskeho Parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (ďalej len „GDPR“) a implementáciou opatrení na zabezpečenie súladu spoločnosti DR Unit spol. s r.o. s GDPR ako aj so súvisiacimi príslušnými právnymi predpismi upravujúcimi ochranu osobných údajov (napr. zákon č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, vyhlášky Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky), všeobecnú informačnú povinnosť ohľadne ochrany osobných údajov, ktorú špecifikujeme v osobitnom súhlase dotknutej osoby so spracovaním osobných údajov a v ďalších odsekoch týchto VOP.

    2. V prípade, ak je objednávateľom fyzická osoba, potvrdzuje týmto, že má viac ako 16 rokov.

    3. Identifikačné údaje prevádzkovateľa a zodpovednej osoby: Prevádzkovateľom osobných údajov je spoločnosť DR Unit, spol. s r. o., IČO: 44 099 649, so sídlom Nová 15, 902 03 Pezinok, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel Sro, vložka číslo: 52053/B), ktorá spracúva osobné údaje za podmienok uvedených nižšie. Spoločnosť DR Unit spol. s r.o. môže kontaktovať zákazník na: e-mailovú adresu dr-unit@dr-unit.sk, telefónne číslo 033/640 1515.

    4. Práva dotknutej osoby:

      • Dotknutá osoba má právo podať návrh na začatie konania na Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, ak sa domnieva, že je priamo dotknutá na svojich právach ustanovených Nariadením GDPR alebo príslušnými právnymi predpismi.

      • Dotknutá osoba má voči prevádzkovateľovi právo (i) požadovať prístup k osobným údajom, (ii) na opravu osobných údajov, (iii) na vymazanie osobných údajov, (iv) na obmedzenie spracúvania osobných údajov, (v) právo na prenosnosť osobných údajov a (vi) právo namietať proti spracúvaniu osobných údajov. Tieto práva si dotknutá osoba môže uplatniť kontaktovaním spoločnosti PIR company s.r.o.:

    1. písomne zaslaním listu na adresu sídla spoločnosti s uvedením mena a priezviska

    2. zodpovednej osoby pod názvom spoločnosti

    3. elektronicky zaslaním e-mailu na vyššie uvedenú e-mailovú adresu alebo

    4. telefonicky na vyššie uvedenom čísle.

    5. Príslušné právne predpisy

    Príslušným právnym predpisom je najmä Nariadenie GDPR, aplikovateľný zákon o ochrane osobných údajov v účinnom znení a ostatné aplikovateľné všeobecne záväzné právne predpisy.

    1. Doručovanie

    1. Písomnosti týkajúce sa záväzkov medzi zmluvnými stranami sa účastníci zaväzujú doručovať prednostne osobne alebo poštou vo forme doporučenej listovej zásielky. Poštou doručuje odosielateľ písomnosti druhej zmluvnej strane na adresu sídla/miesta podnikania adresáta, resp. na adresu, ktorá bola odosielateľovi písomne oznámená ako korešpondenčná adresa. Ak nie je možné doručiť písomnosť na túto adresu, zásielka sa považuje za doručenú dňom kedy bola zásielka vrátená poštou a to bez ohľadu na dôvod nemožnosti doručenia zásielky (adresát neznámy, v mieste sídla sa nezdržuje, odmietol prevziať, v odbernej lehote neprevzatá a pod.). Uvedené zakladá fikciu doručenia.

    2. Ak tieto VOP určujú, že je možné doručovať aj inak ako prostredníctvom pošty sú zmluvné strany oprávnené doručovať písomnosti týkajúce sa ich záväzku i prostredníctvom e –mailu a/alebo faxu. Písomnosť doručovanú prostredníctvom e-mailu a/alebo faxu nie je potrebné dopĺňať zaslaním originálu písomnosti poštou alebo osobne v prípade ak adresát potvrdí prijatie písomnosti prostredníctvom e-mailu alebo faxu, resp. jednoznačným prejavom adresáta, že disponuje takto zasielanou písomnosťou.

    1. Záverečné ustanovenie

    a. Tieto VOP sa vzťahujú na úpravu vzťahov medzi dodávateľom a objednávateľom pri uzatváraní jednotlivých obchodov, pokiaľ medzi zmluvnými stranami neboli dohodnuté odlišné podmienky.

    b. Právne vzťahy výslovne neupravené týmito VOP a/alebo osobitnou dohodou uzavretou medzi účastníkmi sa spravujú ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov a súvisiacimi predpismi platnými v SR.

    c. Objednávateľ sa zaväzuje, že tovar, ktorý kúpil od dodávateľa bude v prípade ďalšieho predaja, predávať iba slovenským subjektom a iba na území Slovenskej republiky.

    d. Pokiaľ sa v týchto VOP hovorí o dohode, má sa na mysli výlučne dohoda v písomnej forme.

    f. Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 25.5.2018.

0

Košík